منتدى ليالي حبي
نكت من قلب ودحك للركب D2201910
منتدى ليالي حبي
نكت من قلب ودحك للركب D2201910
منتدى ليالي حبي
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
اهلا وسهلا بزوار منتدى ليالي حبي نورتونا ويا هلا
***ياسمين... يا زهرة الياسمين تسلقي سور الحديقة حرة...وانفثي من روحك العطرة كل الحب... كل الحنين.
.
اعزائنا زوار منتدى ليالي حبي ... المنتدى بحاجة الى مشرفين للاقسام اهلا وسهلا بكم .... admin

نكت من قلب ودحك للركب

كاتب الموضوعرسالة
رجل من فولاز
مشرف
مشرف
رجل من فولاز

الابراج : الحمل

نكت من قلب ودحك للركب Empty
مُساهمةموضوع: نكت من قلب ودحك للركب   نكت من قلب ودحك للركب I_icon_minitimeالثلاثاء أغسطس 11, 2009 10:30 pm

مرة واحد غبى ماشى فى الشارع لقى قرد مشي بيه قابل عسكرى مرور سألوا اودى القرد ده فين العسكرى قال له ودىه جنينة الحيوان تانى يوم معدى بالقرد العسكرى قال له مش قلتلك وديه جنينة الحيوان قال له ما أنا وديته امبارح ، النهاردة بقى هاوديه السينما.

مره قرية كلها أغبيا كان فيها حفره كل يوم واحد يقع فيها عملوا مجلس علشان يشوفوا حل للحفره دي قام واحد وقال يا جماعه احنا نحط عربية اسعاف جنب الحفره علشان المصابين يتنقلوا بسرعه قام التاني قال احنا نبني مستشفى جنب الحفره علشان يتنقلوا أسرع قام التالت قالهم يا جامعه انتوا مغلبين نفسكم ليه احنا نردم الحفرة دي ..ونحفر واحدة تانية جنب المستشفى
واحد راح يشتري عربية .لقى كل العربيات غالية عليه.بعدين لقى عربية قديمة و عليها تراب كتير بس سعرها مناسب.صاحب المحل قال له العربية دي فيها ميزة هايلة.بص كدة ..وقام مسح بإيده التراب اللي عليها قام طلع منها عفريت .قال له :شبيك لبيك تطلب إيه؟ قال له هات شاي للبيه حالاً..في لحظة كانت كباية الشاي قدام الراجل .قام اشترى العربية فوراً و ساقها و طلع بيها على حتة أرض فاضية و قام نزل و مسح التراب اللي علي العربية. قام طلع له العفريت. قاله عايزك تبني لي هنا قصر كبير فيه جنينة و حمام سباحة و ملعب تنس و..... قام العفريت قال حيلك حيلك إنت فهمت غلط .. أنا شاي و قهوة بس .

مرة واحد مسطول قاعد يفكر مع نفسه ويقول "جمبرى فى الطبق؟ لا لا ارنب فى الجردل؟ برضه لا مش دى استكوزا فى البانيو؟ يوووة برضه مش دى، انا هتصل اعرف من الدكتور احسن." راح اتصل بيه وساله "يا دكتور انا عندى ايه؟" قال له "انا قولت لك ميت مرة انت عندك سرطان فى الحوض.
واحد غبي جاله عقد عمل فى الكويت، يوم السفر قاعد فى المطار فالمذيع الداخلى بيقول : "على ركاب الرحله 770 المتوجهه الى الكويت التواجد بصاله الدخول"، "النداء الاخير لركاب الرحله 770 المتوجهه الى الكويت التواجد بصاله الدخول." فموظف المطار بيقوله "رحله الكويت هتطلع يا أستاذ" ، فيرد عليه ويقوله : "يا عم دول طالعين رحله .. انا طالع شغل."
مرة واحد قابل واحد اخنف فسالة قالة "انت بتشتغل اية؟" فرد علية الاخنف وقالة "فننان" قالة "يعنى بتغنى" فرد الاخنف "فننان" فرد الاخنف "فننان" قالة الراجل "يعنى اية بتمثل؟" يعنى فرد الاخنف قالة "لا فننان يعنى بحت العيش فى الفن".
واحد غبى قوى حكموا عليه بالاعدام.. بعد ما علقوه فى المشنقه قعد يشاور ويخبط بأيده ورجليه ففكروه عاوز يقول حاجه مهمه.. ففكوه ونزلوه بسرعه.... فبص لهم وقال: ياجزم كنت هتخنق.
مرة حلاق بيعلم ابنه الحلاقة فدخل زبون المحل يحلق دقنه فقال لابنه "لو جرحت الراجل هاضربك" بدأ الابن فى الحلاقة فجرح الراجل فجه الاب يلطشه ألم فابعد الابن نفسه فضرب الزبون، ثم اكمل الابن فجرح الرجل مرة تانية وتكرر نفس الموقف، بعدها جت المرة الثالثة وجرح الرجل فقال للولد "بسرعة وخبي الجرح قبل ان يراه ابوك".

واحد بيقول لامه الراجل ده بيبوس اختى ليه قالت اصله هيتجوزها قالها امال بابا هيتجوز الخدامه امتى

مرة ولد صغير راح لجارته وطلب منها انها توريه لسانها فسألتة ليه: فقالها عشان ماما بتقول ان لسانك زي العقربة

نكت عن الصعايده.........
..

صعيدي حاطين صورته على
الاشارة لـــيييييييييييش؟.....
احذر مفاجئات الطريق

مرة واحد صعيدى راح مصرعلشان يشتغل فبعد ما اشتغل طرش حق هله كيكه فطرشوله الرد..."هريدى أهلك وناسك
عيسلموا عليك نفر نفر ويجلولك الصابون اللى بعته بيوسخ
الهدوم".

واحد صعيدي رجع من السفر بعد غيبة بيسأل عن ابنه الصغير
قاولوله ان القطر داسه قالهم تااااااني

مرة واحد امريكي وواحد اسباني وواحد صعيدي اتفقوا منو
اييب اكبر تمساح راح الامريكي ياب واحد كبير وراح
الاسباني ياب واحد اكبر وراح الصعيدي و ما رجع راحوا
يدورون عليه لقوه شايل تمساح صغير و يغني له باب فين ؟؟

صعيدى أخذ شهادة دكتوراه فقال لزوجته والله ماخبرشى ليه
الناس بيحكوا على الصعايدة أدينى جبت الدكتوراه. فقالت
له زوجته: دق على الخشب لا تصيب حالك بالعين. فدق على
الخشب. فقالت الزوجه مين على الباب؟ فقال الزوج: خليكي
انا بشوف مين

مرة في واحد صعيدي مات أبوه فلما سألوه عن السبب قال لهم
جلطة بالمخ . قالوا لا حول و لا قوة الا بالله و المخ ده
جاله منين !!!

اثنين صعايدة يلعبون شطرنج فقال الأول : قتلت الحصان
فاستأذنه الثاني
بضع دقايق ويوم رد له قال :
سممتلك البهايم

في صعيدي قال لأبوه: عايز آخذ نوكيا قال له :وشرفك
حتاخد بنت عمك

صعيدي اول مرة يشوف فلبيني قال يا بخته ده شبع من النوم

اتنين صعايدة بيلعبوا شطرنج الملك مات مشلول

مرة صعيدي طلعله عفريت علاء الدين وقالوا شبيك لبيك
خدامك بين ايديك قاله
عايز كوبري من الصعيد الى نيويورك
قاله مستحيل شوف طلب غيره قاله طيب خلي الصعايدة يفهموا
فكر شوي وقاله عايز الكوبري اتجاه واحد ولا اتجاهين ؟

مره واحد صعيدى سافر مصر سرقوا المحفظه مالته بلغ عنها
فقال له الظابط حاضر حجيبهالك من تحت الأرض طلع الصعيدى
بره لقى الناس يحفرون لخط المترو فقالهم الهمه يارجاله هى
سوده وفيها سوسته

البخيل: حظي سيئ!! الصديق: ولماذا ؟ البخيل: لأن الصيدلية التي بجوارنا

أعلنت عن تخفيضات وليس فينا أحد مريض.

مره واحد بخيل وهو بيموت بيقول لولاده انتو قاعدين جنبى والنور مولع

ثلاثة أخوان نايمين في غرفة ومشغلين المروحة علي رقم خمسة...دخل أبوهم بالعصا وقال كلكم ثلاثة ومشغلين المروحة على خمسة

محشش وقفوه الدوريات قالوا له : ليش ماربطت الحزام

قال : أصلآ ماعلي بنطلون

في واحد قال لبيوه بابا بدي دينارين بدي روح عند رفيقي حسنين قالو بيوه خد دينار وروح عند رفيئك حسن
واحد بخيل راح مع ابنه على سوبر ماركت، الولد جاب بسكويت وشوكولاطة وتشيبس ابوه بيقوله : ايه ده يا ابني ؟ قاله : بحبه يا بابا بحبه..

قاله : وماله ياحبيبي يلاّ بوسه ورجعه مكانه يا حبيبي انت!

ارنب متجوز سلحفاة بعتها تجيب أكل فخرجت وفات يوم ,يومين,شهرفالارنب قلق عليها فخرج يشوفها لقاها لسه رايحة فى الطريق قال:الله يخرب بيتك شهر ومجبتيش أكل؟ قالت:انت بتزعئلى؟طيب والله ما انا رايحة

واحد صعيدى حب يتفرج على قناة توشكى وضع التلفزيون فى البحر

وحدة مصرية تتمشى في امريكا قام يغازلها شاب قالت له:

collect your self otherwise I will collect the street on you. your mother soul)

ترجمتها(لم نفسك احسن الم الشارع عليك..ياروح امك)

مره تاجر فراخ محمل عربي فراخ وماشى على الطريق وقفته لجنة قاله الضابط ايه الحمولة ديه قالوه فراخ قاله بتاكلها ايه قاله قمح قاله غرامه 100 جنيه تاكل الفراخ قمح والشعب مش لاقيه كمل الطريق وقفته لجنة تانية قاله حموله ايه قالة فراخ قالة بتاكلها ايه قاله باكلها زباله قاله غرامة 100 جنيه عايز تسمم الشعب كمل طريقه قابلته لجنة تالته حموله ايه قاله فراخ قاله بتاكلها ايه قاله شوف يا باشا انا بدى كل فرخة مصروفها وهى تاكل اللى عايزاه..

عملوا جائزه للي عنده عشر اولاد فكان واحد عنده تسع اولاد فعترف لزوجته وقاللها انا بصراحه متزوج عليكي وعندي ولد وبدي اروح اجيبه عشان نربح الجائزه لما رجع سأل مرته وين الاولاد قالتله والله اجا ابهاتهم وكل واحد اخذ ابنه

واحده بتقول لزوجها اطرد السواق كان حيموتني مرتين في حدثه راح قال زوجها طيب نديله فرصه تالته

نكت من قلب ودحك للركب
صفحة 1 من اصل 1